Festival Internacional
de Cinema del Vi
Del 6 al 16 de novembre al Penedès
Del 26 al 30 de novembre al Priorat

Mos de ficció 2: ‘Signature: Making Japan a world-famous brewery’

Data
Pel·lícules
Preu


Les principals ficcions del vi d’enguany s’acompanyen d’un tast gastronòmic preparat per a l’ocasió i vinculat amb les cultures gastronòmiques de l’origen geogràfic de les pel·lícules. Una manera diferent d’entrar dins del cinema del vi.

La segona sessió del Mos de ficció servirà per a desmuntar tòpics: a Japó es fa molt més que sake, igual que es menja molt més que sushi.

Les primeres vinyes comercials del Japó es van plantar a Yamanashi fa 150 anys, i des d’aleshores s’han fundat més de 200 cellers… Vanguàrdia dels paladars estètics i gastronòmics, el Japó és (amb força marge) el primer país asiàtic pel que fa al consum de vi. Les varietats de raïm varien des de les varietats franceses més populars, com el Chardonnay i Cabernet Sauvignon fins a l’estrella de la nit: el Koshu.

Aquesta delicada varietat de pell rosada és molt estimada a la seva terra natal, i la seva tolerància a la humitat, un problema perenne al Japó, li dóna un avantatge sobre els seus cosins occidentals. I el més important: fa un vi únic. Però com van començar els japonesos a perseguir la utopia de rere les files de vinya? Qui va ser el japonès boig que va decidir que sobrepassaria el gegant francès amb un producte eminentment propi?

A través de l’entranyable d’un jove apassionat pel vi, Signature ens obre al passat, present i futur dels somnis de l’Osamu Tezuka del vi, el cap de la família Anzai.

Presentarà la pel·lícula Yoshiko Takata, representant de la productora.

Amb tapa nipona gentilesa de Manpuk i copa de cava de Torreblanca.

Entrada
Adreça Auditori del VINSEUM
Pl. de Jaume I, 1
Vilafranca del Penedès