Festival Internacional
de Cinema del Vi
Del 7 al 17 de novembre al Penedès
Del 27 de novembre al 1 de desembre al Priorat

Notícies


16/03/2021

El Most Festival exporta la seva passió pel cinema del vi a l’Argentina i a l’Uruguai


La ciutat argentina de Mendoza acollirà, del 17 al 31 de març, una mostra del Most Festival

Entre els dies 30 de juny i 4 de juliol el festival penedesenc estrena seu a l’Uruguai, amb la complicitat de la capital del país i de la seva terra de vins, Canelones

El Most Festival navega més enllà de l’Atlàntic i exporta el seu segell de qualitat i la seva passió pel cinema del vi a dos països germans amb una de les tradicions vitivinícoles més destacades del con sud, l’Argentina i l’Uruguai.

A l’Argentina, durant dues setmanes, La Enoteca Centro Temático del Vino, espai de promoció turística i integral del vi argentí gestionat pel Fondo Vitivinícola de Mendoza, projectarà una tria de llargmetratges i curtmetratges que han passat per diferents edicions del Most. El Festival Internacional de Cinema del Vi celebrarà la seva desena edició el proper mes de juny al Penedès i el Priorat, però ja escalfa motors amb el cicle De Catalunya a Mendoza: Most al Sur.

Aquesta primera col·laboració transatlàntica té com a objectiu teixir punts en comú entre les cultures del vi d’arreu del món i “és el resultat de l’amistat i cooperació entre els organitzadors del Most i el Fondo Vitivinícola; junts tracem una ruta de treball entre Catalunya i Mendoza amb la cultura vitivinícola com a pont. Aquest cicle serà l’oportunitat de veure com el vi pot explicar històries de maneres diferents i meravelloses”, explica Carmen Pérez, del Fondo Vitivinícola.

Programació:

17 de març: Vitis Prohibita (Stéphan Balay, França, 2019).

25 de març: Priorat (David Fernández de Castro, Catalunya, 2016).

31 de març: curtmetratges

Fin (Álvaro García Company, Espanya, 2018).

Patchwork (María Manero Muro, Espanya, 2018).

Con estas manos (Íñigo Eguren, Espanya, 2013).

Santa Sangría (Roser Tanambum i Baptiste Grandin, França, 2019).

Las Voces del Vino cap. 1 (Alejandro Biondo / Fondo Vitivinícola Mendoza, Argentina, 2019).

Amb la celebració del cicle De Catalunya a Mendoza: Most al Sur, el Most Festival posa la primera pedra al que ha d’acabar esdevenint una filial a Mendoza, una de les principals regions del vi de l’Argentina.

Al mateix temps, el Most consolida els seus llaços amb Canelones, la regió de major tradició vitivinícola d’Uruguai, i aconsegueix armar una primera versió del Most al Sur- Uruguai, amb un desplegament del talent cinematogràfic català en terres sud- americanes. El cicle està co-organitzat per l’Institut Ramon Llull i hi col·laboren la Filmoteca de Catalunya, l’ICEC i l’INCAVI. Gràcies al suport del departament de Canelones i del govern de la capital, Montevideo, amb la implicació de la mítica Cinemateca Uruguaya i del segell enoturístic charrúa Los Caminos del Vino, el Most Festival podrà programar durant la primera setmana de juliol una quinzena de sessions de cinema amb pel·lícules del vi, films clàssics de la cinematografia catalana i dos dels treballs més destacats del cinema català contemporani.

Així doncs, el públic del Most Sur-Uruguai podrà descobrir la nostra tradició vitivinícola gaudir de dues joies de la història del nostre cinema i captar el talent dels nostres cineastes del segle XXI amb:

Priorat (David Fernández de Castro, Premi Vi Català al Most 2016).

La vinya i la banya (Raimon Coll, premi del jurat a Oenovideo 2017).

40 hectàrees. La terra i el pagès (Pep Puig, premi Vi Català Most 2018 i premi Oenovideo 2019).

Vida en sombras (Lorenzo Llobet Gràcia, 1949).

Cuadecuc, vampir (Pere Portabella, 1971).

Incerta glòria (Agustí Villaronga, 2017).

La hija de un ladrón (Belén Funes, 2019).

Las Voces del Vino cap. 1 i 2 (Alejandro Biondo / Fondo Vitivinícola Mendoza, Argentina, 2019).