El Most 2025 s’inaugurarà amb ‘Frontera’, de Judith Colell, i la directora rebrà el Premi Honorífic
Les últimes pel·lícules d’Isabel Coixet, Paolo Sorrentino o Jim Jarmusch entre altres, es projectaran a la Secció Gran Reserva
La 14a edició del Most Festival Internacional de Cinema del Vi arriba aquest any amb una programació d’abast excepcional. El certamen tindrà lloc del 6 al 16 de novembre al Penedès i del 26 al 30 al Priorat, reafirmant-se com l’espai de referència on conflueixen cinema i cultura del vi. Estrenes destacades, projeccions entre vinyes i tastos completen una experiència pensada per veure, escoltar i assaborir el món a través del vi.
Entre les estrenes més esperades, el 6 de novembre es projectarà al Cinema Kubrick de Vilafranca del Penedès, per primera vegada a Catalunya, la nova pel·lícula de Judith Colell, Frontera, un thriller històric ambientat a la post Guerra Civil i protagonitzat per Miki Esparbé, Maria Rodríguez Soto, Bruna Cusí i Asier Etxeandia. La pel·lícula obrirà el festival la nit inaugural i la directora recollirà el Premi Honorífic Most, en reconeixement a tota la seva carrera.
Judith Colell és directora, guionista i productora. Ha dirigit films com Elisa K, 53 dies d’hivern o 15 hores, reconeguts en festivals internacionals. Professora universitària i implicada en la defensa del cinema fet per dones, és actualment presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català i cofundadora de CIMA, l’associació de dones cineastes.
La gala de cloenda, el proper 16 de novembre, serà el moment per gaudir de Flores para Antonio, d’Elena Molina i Isaki Lacuesta, el documental íntim que recorda la figura d’Antonio Flores a través de la seva filla Alba i els seus familiars i amics.
Secció Gran Reserva: estrenes internacionals
Entre la programació de la secció Gran Reserva, dedicada a les grans estrenes de la temporada, s’hi podran veure les últimes pel·lícules de cineastes consagrats i emergents.
La cineasta catalana Isabel Coixet torna amb Tres adioses, un relat intimista sobre les pèrdues que no s’acaben mai de tancar. Històries entrellaçades amb les que Coixet torna a jugar amb la fragilitat emocional i l’elegància visual que la defineixen. El cineasta italià Paolo Sorrentino torna a explorar a La Grazia la fe, la bellesa i la redempció amb la seva mirada inconfusible, entre la sàtira i la mística. Toni Servillo encarna un fictici president de la República que s’enfronta a un dilema moral.
El Lleó d’Or del Festival de Venècia, Father Mother Sister Brother, de Jim Jarmusch, tracta a través de diferents relats temes com la família i l’alienació, convertint les relacions més quotidianes en peces de filosofia pop. Amb un repartiment de luxe format per Adam Driver, Tom Waits o Cate Blanchett entre altres. Richard Linklater firma amb Nouvelle Vague una declaració d’amor al cinema. Una comèdia melancòlica que recrea la producció de la innovadora pel·lícula de Jean-Luc Godard Al final de l’escapada, al 1959.
Ambientada durant la dictadura militar brasilera, al 1977, El agente secreto de Kleber Mendonça Filho és una sàtira política plena de suspens i ritme tropical que va guanyar els premis a Millor Direcció i Millor Actor (Wagner Moura) a Cannes. Més ironia política a La tarta del presidente, de l’iraquià Hasan Hadi, on una nena de nou anys ha de fer servir el seu enginy per reunir els ingredients del pastís d’aniversari de Sadam Husein o atenir-se a les conseqüències: presó o mort.
Per últim, el Most també oferirà dues propostes de cineastes catalans emergents que estan marcant terreny. Duro, de Francesc Cuéllar, una òpera prima visceral i sense filtres sobre violències masclistes amb un ampli repartiment que inclou noms com Carlos Cuevas, Pep Munné o Diana Gómez. Amb Dies d’estiu i de pluja, el Col·lectiu Espurnes proposa un retrat coral i sensible de la joventut, ple de llum i sinceritat. Amb actors no professionals i una mirada propera, la pel·lícula captura els petits gestos que fan gran el cinema: amistat, desig i aquella tristesa suau dels estius que s’acaben massa aviat.
